بیوگرافی ها

اکبر عبدی ۴ شهریور سال ۱۳۳۹ از پدر و مادری اردبیلی در تهران محله نازی آباد به دنیا آمد.

اکبر عبدی پس از دریافت مدرک دیپلم از سال 1358 با نمایش های آماتوری فعالیت هنری اش را آغاز کرد و سپس در سال 1362 به تلویزیون رفت و در مجموعه محله بروبیا (داریوش مؤدبیان، 1363) و بازم مدرسه ام دیر شد (1365) خود را به عنوان بازیگری مستعد خلاق شناساند.
عبدی با جنجال بزرگ خود را به عنوان بازیگر نقش های کمیک شناساند. جنجال بزرگ 6 سال پس از تولید به نمایش عمومی درآمد و عبدی در آن فاصله در فیلم های مردی که موش شد، اجاره نشین ها، گراند سینما و ای ایران بازی کرد، که نقش او در همه این فیلم ها کمدی بود.
وی بیشتر در نقش های کمدی بازی می کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت وی، امکان گریم شدید و ساختن چهره های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان زیبا را به وی می دهد. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده است.
اکبر عبدی در سال ۱۳۶۸ برای بازی در فیلم مادر ساخته علی حاتمی برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.وی همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی امین جشنواره بین المللی فجر برای نقش آفرینی در فیلم خوابم می آد ساخته رضا عطاران می باشد.
المیرا عبدی، دختر بازیگر محبوب ایران اکبر عبدی که ظاهرا در فیلم جدید مسعود ده نمکی به نام ”رسوایی” ایفای نقش کرده بود.
اکبر عبدی یکی از بازیگران بسیار مشهور و محترم در عرصه سینما با گریم های متفاوتش همه ما را به هیجان آورد.  اکبر عبدی بازیگر شناخته شده کشور و خالق ماندگارترین شخصیت های کمدی در سینما و تلویزیون که به خاطر مشکل دیابت و فشار خون از 19 آذر ماه به بیمارستان تهران کلینیک مراجعه کرده بود و در بخش سی سی یو بستری شده بود به بخش عمومی بیمارستان منتقل شد. وی همچنین با صلاحدید پزشکان اقدام به پیاده روی در بیمارستان کرد و با تعدادی از بیماران نیز گفتگو کرد.
 
برخی از آثار هنری اکبر عبدی:
 
 مردی که موش شد، ۱۳۶۴
 اجاره نشینها، ۱۳۶۵
 ماموریت، ۱۳۶۵
 گراند سینما، ۱۳۶۷
 ای ایران، ۱۳۶۸
 دزد عروسکها، ۱۳۶۸
 ریحانه ، ۱۳۶۸
 مادر، ۱۳۶۸
 در آرزوی ازدواج، ۱۳۶۹
 مدرسه پیرمردها، ۱۳۷۰
 دلشدگان، ۱۳۷۰
 ناصرالدین شاه اکتور سینما، ۱۳۷۰
 هنرپیشه، ۱۳۷۱
 آرزوی بزرگ، ۱۳۷۳
 آدم برفی، ۱۳۷۳
 پاکباخته، ۱۳۷۴
 مرد آفتابی، ۱۳۷۴
 شب روباه، ۱۳۷۵
 عشق گمشده، ۱۳۷۵
 افسانه پوپک طلایی، ۱۳۷۶
 جنگجوی پیروز، ۱۳۷۷
 تارزن و تارزان، ۱۳۷۹
 دارا و ندار، ۱۳۷۹
 نان و عشق و موتور هزار ، ۱۳۷۹
 کفشهای جیرجیرک دار من، ۱۳۸۱
 اخراجی ها، ۱۳۸۵
 قاعده بازی، ۱۳۸۵
 گوشواره، ۱۳۸۵
 هدف اصلی، ۱۳۸۵
 کلاغ پر ۱۳۸۶
 مظفرنامه، ۱۳۸۶
 اخراجیها۲، ۱۳۸۷
 چشمک، ۱۳۸۷

******************************************************************************

 

رضا عطاران

 

در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷ در یکی از محله های شهر مشهد بنام خیابان ضد به دنیا آمد. با اینکه او مشهدی است اما اصلیتش به شهر کاخک که یکی از بخشهای گناباد در استان خراسان رضوی است می رسد. او دیپلم خود را در رشته اقتصاد در مشهد گرفت و برای ادامه تحصیل در رشته طراحی صنعتی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تهران آمد. با وجود علاقه به رشته تحصیلی اش، به بازیگری، فیلم نامه نویسی و کارگردانی روی آورد. عطاران در سال ۱۳۷۳ ازدواج کرد.

وی کار اصلی خود رادر دهه ۱۳۶۰در تاتر مشهد با مرحوم حسن حامد شروع کرد، در این دوران او تماما نقش های غیر کمیک بازی کرد این همکاری تا مرگ حسن حامد در سال ۱۳۷۱ ادامه داشت.

درسال ۱۳۷۳ با مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری در کنار بازیگرانی چون رضا شفیعی جم، نصرالله رادش، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی کارهای کمدی خود رادر تلویزیون آغاز کرد. در میانهٔ سال ۱۳۷۷ به همراه مجید صالحی و یوسف تیموری در گروه کودک و نوجوان شبکه یک تلویزیون، مجموعه «مجید دلبندم» و در سال ۱۳۷۹ مجموعه «قطار ابدی» را عرضه کرد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ مجموعه های سیب خنده، ستاره ها، کوچهٔ اقاقیا را ارائه کرد. در سال ۱۳۸۳ وارد عرصهٔ تولید سریال های مناسبتی ماه رمضان شد و سریال «خانه به دوش» را ساخت. پس از آن در سال ۱۳۸۴ مجموعه «متهم گریخت» را به نویسندگی سعید آقاخانی، کارگردانی کرد. علی صادقی، مجید صالحی، یوسف تیموری و مهران غفوریان با حضور در کارهای رضا عطاران حضور به شهرت رسیده اند. او همچنین در فیلم های سینمایی هوو و تیغ زن (هر دو ساختهٔ علیرضا داودنژاد) بازی کرد و پس از آن در فیلم سینمایی کلاهی برای باران ساختهٔ مسعود نوابی به ایفای نقش پرداخت.

دیگر ساختهٔ وی سریالی به نام ترش و شیرین بود که در نوروز ۱۳۸۶ از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش شد. او همچنین در ماه رمضان سال ۸۷ مجموعه تلویزیونی بزنگاه کارگردانی کرد و طرفداران زیادی را جذب کند. بنا به اخبار غیر رسمی او به سعید آقاخانی کمک کرد تا برای نوروز ۱۳۸۹ سریال زن بابا را برای شبکه سه بسازد. وی در دو فیلم به کارگردانی عبدالرضا کاهانی ایفای نقش کرد که در هر دو فیلم نقش جدی و متفاوتی داشت و هر دو فیلم در اکران دچار مشکل شدند و فیلم اول با عنوان اسب حیوان نجیبی است به صورت محدود اکران شد ولی فروش خوبی کرد و فیلم دوم با عنوان بی خود و بی جهت آماده اکران می باشد. رضا عطاران در سال ۱۳۸۹ قرار بود در فیلم خیابان های آرام به کارگردانی کمال تبریزی ایفای نقش کند اما به یکباره جای خود را به حسن معجونی داد! نا گفته نماند فیلم های "خیابان های آرام" و "پاداش" به کارگردانی کمال تبریزی فعلا توقیف شده است و هنوز اکران نشده اند. رضا عطاران در سال ۱۳۹۰ توانست اولین فیلم سینمایی خود را با نام خوابم می آد کارگردانی کند. او همچنین تیتراژ سریال نقطه سر خط راساخته است. آخرین اخبار شنیده شده از رضا عطاران در سال ۱۳۹۱ بازی در چهارمین سریال شبکه ی نمایش خانگی ایران به کارگردانی کمال تبریزی می باشد.
برخی آثار سینمایی رضا عطاران:
۱۳۹۰ بی خود و بی جهت
۱۳۹۰ خوابم می آد
۱۳۸۹ اسب حیوان نجیبی است
۱۳۸۹ اخلاقتو خوب کن
۱۳۸۹ هرچی خدا بخواد
۱۳۸۹ ورود آقایان ممنوع
۱۳۸۸ بعد از ظهر سگی
۱۳۸۸ از ما بهترون
۱۳۸۸ سه درجه تب
۱۳۸۷ نیش زنبور
۱۳۸۷ آقای هفت رنگ
۱۳۸۷ صندلی خالی
۱۳۸۷ هفت و پنج دقیقه
۱۳۸۶ تسویه حساب
۱۳۸۶ توفیق اجباری بازیگر
۱۳۸۶ خروس جنگی
۱۳۸۶ قرنطینه
۱۳۸۶ تیغ زن
۱۳۸۶ نشانی (فیلم ویدیویی)
۱۳۸۵ کلاهی برای باران
۱۳۸۴ هوو
۱۳۸۱ کلاه قرمزی و سروناز
۱۳۸۰ سیندرلا
۱۳۷۶ کلید ازدواج
جوایز

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش نگاه نو در سی امین جشنواره فیلم فجر - خوابم می آد
تندیس نقش اول مرد در پانزدهمین دوره جشن خانه سینما ـ اسب حیوان نجیبی است
تندیس لبخند زرین بهترین بازیگر مرد کمدی در دومین دوره جشن لبخند آفتاب - اسب حیوان نجیبی است و ورودآقایان ممنوع
*******************************************************************************

 آتنه فقیه نصیری

اوایل دهه هفتاد در سینما بازیگر پرکاری بود و در اواخر دهه هفتاد در تلویزیون. شاید برای اولین بار با بازی در مجموعه خاله سارا بود که توانست مخاطبان زیادی را به خود امیدوار کند. با بازی در نقش لیلی در مجموعه خانه سبز در میان عموم به محبوبیت دست یافت و با توانائی هایش موفق شد در سری اول مجموعه داستان یک شهر چهره ای منفور - مونس توانا - ارائه کند به طوری که حتی کارگردان مجموعه هم از دست او عاصی شد و سرانجام پایان غم انگیزی برای نقش اول داستانش ترتیب داد!
او در سینما هیچ گاه نتوانست موفق باشد.
 .تنهایی رو به جمع ترجیح میده و دوست دارهزندگی آرام و دور از هیاهو داشته باشه.
 می توان گفت دو چیز را بیشتر از همه دوست دارد مسافرت وتنهایی.
بیشتر اوقات خود را در تنهایی شعر میگوید و کتاب میخواند.به قالی بافی علاقه خاصی دارد و گاهی اوقات به آن می پردازد.دوست نداره کسی اون رو از حال خودش بیرون بیاره و کاری به کارش داشته باشه.به مجله و مطبوعات علاقه ای نداره و بر این باور هست که مطبوعات فقط باعث درگیر کردن ذهن به مطالب بیهوده و الکی می شود.و نمی گذارد به هدفش متمرکز شود.هیچ وقت خانواده را فدای سینما نکرده و همیشه بین سینما و خانواده تعادل برقرار کرده و مرز مشخصی برای هر دو دارد.
از خصوصیات بارزش اراده و پشتکار قوی است و از شکست هایش راهی برای موفقیتش می سازد.برای پیشکسوتان و بزرگان احترام ویژه ای قائل هست چه در سینما چه بیرون از سینما.از بودن در کنار بزرگان سینما لذت می برد و به بزرگان خانواده افتخار میکند.
مدتی از دوران کودکی خود را در چالوس بوده.
مدرک لیسانس زبان اسپانیایی را از دانشگاه آزاد سال 1372 دریافت کرده است.با فیلم جیب برها به بهشت نمیروند وارد عرصه بازیگری شد.
او همسر سابق فریبرز عرب نیا (بازیگر) بود که در فیلم های سال های بیقراری-کاکادو-من زمین را دوست دارم-آهوی وحشی با هم همکاری داشتند.و شاید به جرات بتوان گفت مسبب افت مقطعی آتنه در سینما همین علت بود.و به نوعی مانع پیشرفت آتنه شد.
از معدود بازیگرایی هست که با توکل به استعداد و توانایی خودش و بدون پارتی یا هرچیزی که اسمش هست. وارد سینما و بازیگری شد وتوانایی خود را به همگان ثابت کرد.
در ابتدا قرار بود در اسفند سال 1367 درفیلم مسافران بازی کند ، ولی به دلایلی از این کار کنار کشید و خانم شمسایی جایگزین او شد.
اولین فیلم سینمایی را در تابستان 1368 با نام جیب برها به بهشت نمی روند بازی کرد و به دلیل این که هم از لحاظ چهره وهم نوع بازی با سایرین تفاوت زیادی داشت و در کل چهره جدید به حساب می آمد مورد توجه بسیاری از کارگردانان قرار گرفت در او اواسط 1370 با بازی در سریال خاله سارا توانست خود را به مردم بشناساند و در ادامه با بازی در سریال خانه سبز به محبوبیت رسید.برای بازی در فیلم در کمال خونسردی کاندیدای بهترین بازیگر زن شد. در سال ۱۳۸۲ داور جشنواره بود. در کل آتنه در سریالها خیلی موفق تر بوده تا فیلمهای سینمایی.
به دلیل داشتن چهره معصومانه و شخصیتی که دارد هر نقشی به او نمی آید و تقریبا همین قضیه باعث شده که نقشهای مشابه به ایشان پیشنهاد شود . البته جدای از نوع فیلمنامه وی همیشه نقش خود را به بهترین شکل ممکن ارائه میکند.
او بین سالهای 70تا75 جزء پر کارترین بازیگران بوده است

آتنه از جمله بازیگرانی هست که واقعا در حقش بی انصافی شده و بازیگری که سالها در سینما وتلویزیون فعالیت داشته و همیشه جزو بازیگران خوب بوده ولی هیچ گونه تقدیر شایسته ای از او به عمل نیامده و استعداد او در این سالها ناشناخته مانده است.
آثار آتنه فقیه نصیری:
فیلم های سینمائی:
جیب برها به بهشت نمی روند (ابوالحسن داودی، 1370)
دو نفر و نصفی (یدالله صمدی، 1370)
بندر مه آلود (امیر قویدل، 1371)
آهوی وحشی (حمیدخیرالدین، 1371)
بلوف (ساموئل خاچیکیان، 1372)
من زمین را دوست دارم (ابوالحسن داودی، 1372)
در کمال خونسردی (سیامک شایقی، 1373)
کاکادو (تهمینه میلانی، 1373)
غنچه های باغ پردیس (ویدئویی، 1373)
سال های بی قراری (مسعود نوابی، 1374)
من و پنجره و دیگر هیچ (کوتاه، 1374)
سفر به فردا (محمدحسین حقیقی، 1380)
قارچ سمی (رسول ملاقلی پور، 1380)
مزرعه پدری (رسول ملاقلی پور، 1381)
بخشی از مجموعه های تلویزیونی:
داستان یک شهر (مجموعه، اصغر فرهادی، 1378)
دختران (مجموعه، اصغر توسلی، 1379)
بیگانه ای میان ما (مجموعه، احمد امینی، 1382)
جوایز و انتخابها

>> کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (در کمال خونسردی)

[ دوره 13 جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال 1373 ]
 
بیشترین همکاری های آتنه فقیه نصیری

* جلال معیریان (تدوین،چهره پردازی،) (در 5 فیلم ) ==>

* آتیلا پسیانی (بازیگران،کارگردانی،) (در 4 فیلم ) ==>

*جمشید هاشم پور (بازیگران،) (در 4 فیلم ) ==>

* علی اصغر پورهاجریان (جلوه های ویژه،) (در 4 فیلم ) ==>

*فریبرز عرب نیا (بازیگران،فیلمنامه،) (در 4 فیلم ) ==>

* حسن قلی زاده (تهیه و تولید،جلوه های ویژه،عنوان بندی،فیلمبرداری،فیلمنامه،کارگردانی،) (در 4 فیلم ) ==>

* حسین قناعت (فیلمنامه،کارگردانی،) (در 3 فیلم )

* محمدرضا علیقلی (تهیه و تولید،موسیقی،) (در 3 فیلم ) 

* قاسم زارع زاغه (بازیگران،) (در 3 فیلم )

* علیرضا خمسه (بازیگران،فیلمنامه،) (در 3 فیلم )

* فرهاد قائمیان (بازیگران،) (در 3 فیلم )

* فریدون جیرانی (تهیه و تولید،فیلمبرداری،فیلمنامه،کارگردانی،) (در 3 فیلم )
* ناصر چشم آذر (بازیگران،موسیقی،) (در 3 فیلم )

* بهرام دهقانی (تدوین،فیلمبرداری،فیلمنامه،کارگردانی،) (در 3 فیلم ) 

* حسین محب اهری (بازیگران،) (در 3 فیلم ) 

* رسول ملاقلی پور (تدوین،تهیه و تولید،صحنه و لباس،عنوان بندی،فیلمنامه،کارگردانی،) (در 3 فیلم )

* محمدرضا دلپاک (صدا،) (در 3 فیلم )

* خسرو خان محمدی (بازیگران،تهیه و تولید،) (در 2 فیلم ) 

* محمدحسن نجم (تهیه و تولید،) (در 2 فیلم ) 

* پوریا آذربایجانی (فیلمبرداری،) (در 2 فیلم )

* اصغر عبدالهی (فیلمنامه،کارگردانی،) (در 2 فیلم ) 

* روبیک منصوری (بازیگران،تدوین،صدا،عنوان بندی،موسیقی،) (در 2 فیلم ) 

* محمود موسوی نژاد (صدا،) (در 2 فیلم )

* مهدی میامی (بازیگران،تهیه و تولید،) (در 2 فیلم )

* جهانگیر میرشکاری (بازیگران،صدا،) (در 2 فیلم ) 

* یوسف صمدزاده (بازیگران،تهیه و تولید،فیلمنامه،) (در 2 فیلم )

* فواد نجف زاده (عکس،فیلمبرداری،) (در 2 فیلم )

* فرخ لقا هوشمند (بازیگران،) (در 2 فیلم )

* بیژن محتشم (جلوه های ویژه،چهره پردازی،) (در 2 فیلم )

* بهروز معاونیان (بازیگران،صدا،) (در 2 فیلم )

*******************************************************************************

 

الناز شاکردوست

الناز فرزند دوم خانواده است که یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. البته شباهت الناز و برادرش بسیار زیاد است. پدر وی تاجر ابزارآلات صنعتی و الکترود و مادرش خانه دار است. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران می باشد. لناز علاقه بسیار عجیبی به مادرش دارد.
او در سال (۱۳۸۳) با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد به سینما وارد شد. شاکردوست در فیلم هایی مانند مجردها، عروس فراری،قتل آنلاین، چه کسی امیر را کشت، چند می گیری گریه کنی، بی وفا، قاعده بازی، خدا نزدیک است، باد در علفزار می پیچد، کیش و مات، تو و من،رسوایی، بوی گندم و آتیش بازی (در حال ساخت) بازی کرده است.
همچنین وی به بازی فوتبال علاقه فراوانی دارد و از طرفداران  پرسپولیس است.
الناز شاکردوست که به تازگی در شبکه های اجتماعی عکس های متفاوتی از خودش قرار می دهد در یکی از این عکس ها که با استقبال زیاد کاربران مواجه شد وی عکسی از حضورش در حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس را در اکانت اینستاگرام قرار داده بود.
 
آثار الناز شاکردوست :
 
- گل یخ (کیومرث پوراحمد - 1383)
- مجردها (اصغر هاشمی - 1383)
- عروس فراری (بهرام کاظمی - 1383)
- چند می گیری گریه کنی؟ (شاهد احمدلو - 1384)
- قتل آن لاین (مسعود آب پرور - 1384)
- چه کسی امیر را کشت؟ (مهدی کرم پور - 1384)
- بی وفا (اصغر نعیمی - 1385)
- قاعده بازی (احمدرضا معتمدی - 1385)
- کارناوال مرگ (رضا اعظمیان - 1385)
- خدا نزدیک است (علی وزیریان - 1385)

*******************************************************************************

 

الهام پاوه نژاد

الهام پاوه نژاد (متولد : ۱۳۵۰ در تهران) بازیگر سینما و تئاتر ایرانی است.

دیپلم تجربی از دبیرستان نوشیروان، فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران (دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) دارد. الهام پاوه نژاد با نمایش بازیگری را تجربه کرد و با بازی در مجموعه همسران به شهرت رسید. امادر مجموعه تلویزیونی مدرسه مادربزرگها توانایی های خود را بروز داد.
الهام پاوه نژاد در سال ۱۳۸۶ در سریال بیداری ساخته بهرام عظیم پور و تهیه کنندگی حسین آقاهرندی و علی پورکیانی به ایفای نقش پرداخت. در سال ۱۳۹۱ در سریال یلدا با گویش خاصی به ایفای نقش پرداخت.  در سال ۱۳۹۲ در سریال شاهگوش داوود میرباقری در نقش یک دکتر روانشناس به ایفای نقش پرداخت
آثار الهام پاوه نژاد
سینمایی
زندگی با چشمان بسته (۱۳۸۹)
دیشب باباتو دیدم آیدا (۱۳۸۳)
فرزند (۱۳۷۹)
همه افتادگان (۱۳۷۶)
سریال
یلدا (۱۳۹۱)
گاوصندوق (۱۳۸۷)
بیداری (۱۳۸۶)
روز ایپریت (۱۳۷۹)
تصویر یک رویا (۱۳۷۸)
همسران (۱۳۷۴)
مدرسه مادربزرگ ها (۱۳۷۵)
تئاتر
نمایشنامه چیستا Tehran Avenue
۱۳۸۷ - خدای کشتار - کارگردان:علیرضا کوشک جلالی.

*****************************************************************************

 

پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار متولد 8 شهریور 1364 است و مدرک کارشناسی گرافیک دارد. شش سالی از حضورش در عرصه بازیگری می گذرد اما 5 کیلومتر تا بهشت، اولین سریال او محسوب می شد، که با نقشی متفاوت، به خانه های مردم آمد و شاید همین نقش به اصطلاح «روح» باعث شد چهره و توانایی هایش نسبت به قبل برای ایرانیان شناخته تر و ملموس تر شود.
وی دارای تحصیلات لیسانس گرافیک می باشد. در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم سینمایی یک شهر یک مرد تست بازیگری داد و قبول شد. ایزدیار در تله فیلمهای زیادی بازی کرد و با کارگردان هایی همچون فرزاد موتمن، مسعود آب پرور، فریدون فرهودی و شاهد احمدلو کار کرد و در یک فیلم سینمایی به نام داشتن یا نداشتن بازی کرد. پنج کیلومتر تا بهشت، اولین سریال او بود که در ماه رمضان پخش شد. وی در این سریال موفقیت زیادی کسب کرد. او همچنین در فیلم ورود آقایان ممنوع در چند سکانس بازی کرد ولی نسبت به بازی در سریال پنج کیلومتر تا بهشت موفقیت چشمگیری کسب نکرد.
خانوادهٔ او موافق تحصیل او در رشتهٔ بازیگری نبودند به خاطر همین در دبیرستان مجبور شد که رشتهٔ تجربی را انتخاب کند ولی سپس در دوران پیش دانشگاهی به رشتهٔ هنر تغییر رشته داد. پدر ایشان یکی از مخالف های سر سخت رشتهٔ وی بود. پدرش مایل بود که او رشتهٔ وکالت بخواند ولی برعکس مادرش خیلی مایل بود که او رشتهٔ بازیگری را ادامه دهد.
او همراه با کامران تفتی و فرزاد حسنی در نمایشنامه خوانی سفر به بی نهایت دور به کارگردانی محمد میرعلی اکبری برای کمک به موسسهٔ محک که مخصوص کودکان سرطانی است برنامه ای اجرا کردند. آن ها تمام پول بدست آمده را به آن موسسه واگذار کردند
آثار پریناز ایزدیار:
مجموعهٔ تلویزیونی
پنج کیلومتر تا بهشت
مثل یک کابوس
زمانه
روبیک (نمایش خانگی)
سینما
یک مرد، یک شهر
گو به گور
همان روز
مرخصی
آبی ها و خاکستر
ماه در سایه
پسر ایران
فال قهوه
داشتن و نداشتن
دسته بازنده ها
ورود آقایان ممنوع
اینجا بدون من
در امتداد شهر
استخر
خط ویژه
تئاتر
یه کلیک کوچولو

******************************************************************************

 

احمد مهرانفر

احمد مهران فر در 10 خرداد ماه سال  1354 در برزک کاشان متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی میباشد.
مهرانفر از سال 78 اجرای حرفه ای تئاتر را آغاز و در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، پانته آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی اجرای نقش های تئاتری را تجربه کرده است.
این بازیگر در فیلم های اقلیما ، حقیقت گمشده ، دربارهٔ الی… ، کلبه و آتش بس و تئاترهایی همچون همه چیز دربارهٔ آقای ف ، فنز ، قهوه تلخ ، شکلک 17 دی کجا بودی؟ و… به ایفای نقش پرداخته است. البته نویسندگی و کارگردانی نمایش ادیپ افغانی را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.
او نوروز سال 90 و 92 با سریال پایتخت 1 ، 2 و 3 در نقش ارسطو حضور در تلویزیون را تجربه کرد و به شهرت زیادی دست یافت  و شناخته شد. او هم اکنون مشغول بازی در پایتخت4 میباشد.
آثاراحمد مهرانفر
سینمایی
۱۳۹۳ ایران برگر
۱۳۹۲ دربند
۱۳۹۰ بی خود و بی جهت
۱۳۸۹ عاشقانه ای برای سرباز وظیفه 
۱۳۸۹ یک عاشقانه ساده 
۱۳۸۹ اسب حیوان نجیبی است 
۱۳۸۸ هیچ
۱۳۸۷ درباره الی
۱۳۸۷ عصر روز دهم 
۱۳۸۷ کلبه بازیگر جواد افشار
۱۳۸۶ استشهادی برای خدا
۱۳۸۶ حقیقت گمشده 
۱۳۸۶ تسویه حساب 
۱۳۸۵ اقلیما
۱۳۸۴ آتش بس
۱۳۸۴ شاعر زباله ها 
۱۳۸۱ عشق فیلم
۱۳۸۰ نان، عشق و موتور ۱۰۰۰
مجموعه تلویزیونی
۱۳۹۲ پایتخت ۳
۱۳۹۱ پایتخت ۲
۱۳۹۱ مینی سریال شب یلدا
۱۳۸۹ پایتخت ۱
۱۳۸۷ تله فیلم واقعیت مجازی
۱۳۸۶ تله تئاتر خانواده تت
۱۳۸۴-۱۳۸۵ تله فیلم مسیر سبز
۱۳۸۲ بانکی ها
شبکه خانگی
۱۳۹۳ ابله
۱۳۹۲ شاهگوش

*****************************************************************************

 

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی درسال ۱۳۴۹ متولد شد و تحصیلاتش را در رشته میکروبیولوژی با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رساند. دوره را در کلاسهای آزاد بازیگری می گذراند و همان جا برای ایفای نقش هلن در فیلم / مجموعه مردان آنجلس انتخاب می شود.
کرامتی با همین مجموعه شناخته می شود ولی نمی تواند از این موقیعت استفاده مناسبی کند . سال ۷۷ در مردی از جنس بلور به کاگردانی سعید سهیلی ایفای نقش می کند که نمی تواند درخششی برایش محسوب شود . سال پس از آن در فیلم مومیایی ۳ و مرد بارانی بازی می کند . اولین فیلم کمدی خوش ساخت با بازی پرویز پرستویی بود که جای کار چندانی برای او به نقش یک دلال عتیقه نداشت و دومین فیلم به کارگردانی ابوالحسن داوودی با بازی ابوالفضل پور عرب بود که در آن ایفاگر نقش یک وکیل بود . کرامتی برای همین کاندیدای دریافت جایزه از هجدهمین جشنواره فیلم فجر می شود . سال ۷۹ را درحالی به پایان برد که یک مجموعه تلویزیونی و یک فیلم سینمایی را به کارنامه اش اضافه کرده بود.
پس از آنکه در کلاس های کارگاه آزد بازیگری شرکت کرد، برای ایفاء نقش هلن در فیلم / مجموعه مردان آنجلس برگزیده شد.
او برای بازی در فیلم مرد بارانی کاندید دریافت جایزه از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد.
آثار مهتاب کرامتی:
سینما:
مردی از جنس بلور (سعید سهیلی - 1377)
مومیائی 3 (محمدرضا هنرمند - 1378)
مرد بارانی (ابوالحسن داودی - 1378)
بهشت از آن تو (علیرضا داودنژاد - 79-1380)
ملاقات با طوطی (علیرضا داودنژاد - 1381)
شاه خاموش (همایون شهنواز - 1382)
هشت پا (علیرضا داودنژاد - 1382)
رستگاری در هشت و بیست دقیقه (سیروس الوند - 1383)
مجموعه های تلویزیونی:
مردان آنجلس (مجموعه - فرج الله سلحشور - 77-1376)
مریم مقدس (مجموعه - شهریار بحرانی - 1379)
خاک سرخ (مجموعه - ابراهیم حاتمی کیا - 80-1379) 

******************************************************************************

 

محسن تَنابَنده (زاده ۱۳۵۴) فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است.
او در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم استشهادی برای خدا شد.تنابنده در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نفش اول مرد را برای بازی در فیلم‌های سنگ اول و هفت دقیقه تا پائیز به‌دست آورد.
فیلم‌شناسی
 پایتخت ۲
شب یلدا ( بخشی از پایتخت ۲)
 محمد (ص)
 پایتخت
چاردیواری
 ندار ها
سنگ اول
سن پترزبورگ ۱
هفت دقیقه تا پاییز
 مأمور بدرقه
  یامک از دیار باقی
 استشهادی برای خدا
زمانی برای دوست داشتن
هندوانه ی شب یلدا
اگه می‌تونی منو بگیر
آفساید
چند کیلو خرما برای مراسم تدفین
چند می گیری گریه کنی؟
 دانه های ريز برف
كنار رودخانه  

 
[ سه شنبه 2 تير 1394برچسب:بیوگرافی ,زندگی نامه, ] [ 1:46 ] [ SAMAN ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد

بیوگرافی ها